3. 10. 2014

Pozorování, maskování a zásahy „odnikud“

Nejdříve děti a pak i mne zpočátku ve World of  Tanks na Xboxu sejřilo, když do mě začaly najednou létat střely „odnikud“. A přitom široko-daleko nebyl nikdo v dohledu. Vývojáři si přeci dali docela dost práce s fyzikálním modelem, pancéřováním, výkonem zbraní… Tak proč by zrovna tohle měli nějak fatálně odfláknout? No, neodflákli to.

Krátce řečeno: Systém maskování a pozorování je ve hře logický a správný. Jenom musíte vědět, jak funguje. Dost se totiž podobá reálu.

Když sedíte v tanku nebo něčem podobném jako velitel ve skutečném světě(vím to z vlastní zkušenosti ;-) ), máte obvykle nejlepší kukátka ven. Při hledání cílů nebo hrozeb, se řídíte spoustou náznaků: zvířeným prachem, dýmem, padajícími stromy. Chvíli ty příznaky pouze pozorujete - ale když vám doklapne, že jde opravdu o nepřátelské vozidlo, okamžitě to ohlásíte posádce. To je například obdoba zkušenosti Recon (Průzkum) ve hře. A je to tak správně. Zkušený velitel se prostě chytá dříve a na větší vzdálenost.

Samozřejmě, že je přitom limitovaný optikou, kterou má jeho vozidlo. Zde je třeba poznamenat, že maximální dohled jakéhokoliv vozidla s jakýmkoliv vybavením a tou nejzkušenější posádkou ve hře nikdy nepřesáhne 445 m. Na druhou stranu, i ten nejlepší základní výhled je 420 metrů. Takže vždycky je co zlepšovat. Dobré vozidlo je jenom předpoklad – ne záruka úspěchu.

Maskování hra rovněž simuluje docela věrně. Za to, jak dobře je vozidlo zamaskované do značné míry vždycky může posádka. Proto tolik zlepšení souvisí právě s ní. V reálu je to posádka, která maluje na vozidlo sezónní kamuflážní nátěry. Je to posádka, která po zastavení použije okolitou vegetaci, hlínu a kde-co, aby lépe ukryla své vozidlo. A ano, maskovací síť je opravdu zásadní pomoc – umí zrušit typický tvar vozidla a umožnit mu splynout s terénem. Zkrátka, na realizmus účinků všech těchto věcí si ve hře nejde moc stěžovat.

Asi každý kdo hrál tuhle hru už ví, že zde platí, že kdo první střílí, ten obvykle vyhrává. Zvláště když vůbec netušíte, odkud to lítá. Já vím, je to strašně nespravedlivé. ;-) Když ale pochopíte všechny variace, které jsou ve hře možné, přijdete na to, že nejspíše je protivník pouze dobře maskovaný, nebo vy slepí jak krtci. Jinými slovy - výsledek tohoto souboje je vždycky o tom, jak dobře on vidí a jak moc vy vidět nejste. Nebo naopak.

Pozorování

Abych lépe ilustroval, jakých zlepšení svých pozorovacích možností můžete dosáhnout různými triky, budu používat příklad jednoho z nejslepějších vozidel ve hře: Hetzer se základním výhledem pouhých 260 metrů, což je na stíhač tanků žalostně málo.

Nejdříve si řekneme něco k vybavení (Equipment):

CoatedOpticsCoated Optics (Potažená optika)

Jde o tzv. antireflexní vrstvy. Můžete je vidět například na předních čočkách fotoaparátů nebo dražších dalekohledů jako ten narudlý nebo nazelenalý kovový odlesk. Slouží k tomu, aby čočky odrážely co nejméně světla. Uvnitř optiky tak vzniká podstatně méně odrazů a výsledný obraz je podstatně kontrastnější a ostřejší.

Ve hře také zvyšuje základní dohled vozidla o 10%. Co je ale důležité, platí to i za jízdy. Hetzer by tedy s pouhou optikou získal výhled delší o 26 metrů.

StereoscopeBinoculars (Binokuláry)

Je přídavný periskopický dalekohled, který se aktivuje 3 sekundy po zastavení vozidla. Je to logické – nejde o základní pozorovací přístroj, který by šel používat za jízdy. Proto ani jeho efekt nejde kombinovat s Coated Optics. Pokud to uděláte, akorát za jízdy bude fungovat jedno, po zastavení druhé.

Binokuláry zvyšují základní dohled vozidla až o 25%. To našemu pokusnému a v základu poloslepému Hetzeru už dává 65 metrů výhledu navíc. Záludností zde ovšem je, že pokaždé, kdy se tento bezvěžový stíhač bude muset kvůli zamíření pootočit, tento výhled ztratí. A vrátí se mu až po dalších třech sekundách.

ImprovedVentilationImproved Ventilation (Vylepšená ventilace)

Je namístě připomenout, že toto vybavení (zcela logicky) nejde přikoupit k vozidlům s otevřenou věží nebo korbou. Ve zjednodušeném modelu posádky ve verzi pro Xbox zlepšuje výkon posádky ve všech zkušenostech o 5%. To znamená zlepšené nabíjení, řízení, míření atd., plus všechny společné zkušenosti a vlastnosti osádky, jako je kamufláž nebo průzkum.

Zde ovšem pozor: například na netrénované posádce Hetzeru by to u průzkumu znamenalo pouze asi 5,5 metru delší výhled. Jakmile ale posádka má dotrénovaný Průzkum, ventilace už přidá něco přes šest metrů. A pokud by měla i SItuační přehled (Situational Awareness), dohromady je to už přes sedm metrů. Ano, těch pět či sedm metrů se nezdá být moc. Ale u vozidel s větším základním výhledem a s ohledem na to, že se zlepšuje i mnoho dalších věcí včetně maskování (viz dále) – to už stojí za hřích. Jak jste totiž už asi pochopili, ventilace přestavuje zlepšení, které se připočítává ke všem již existujícím výhodám.

A teď ke zkušenostem (Skills) a schopnostem (Perks). 

Skill (Zkušenost): Tak jak ji posádku učíte, tak se postupně zlepšuje. Vlastně ji využíváte již v době tréninku. (Např. Recon, Camouflage) Skilly jsou ve hře označené v levém horním rohu něčím, co vypadá jako šedé kružítko.

Perk (Schopnost): Dokud nedosáhnete 100% tréninku, tak jí nemáte. Asi stejně, jako nemůžete být trochu těhotní. (Třebas Sixth Sense - buď šestý smysl máte, nebo ne.) Schopnosti jsou označené malým žlutým bleskem.

Z toho plyne, že je výhodnější nejdříve se věnovat skillům, protože vám už průběžně pomáhají. A teď už k tomu, co dělají:

ReconRecon (Průzkum) – zkušenost

Teoreticky přidává pouhé dvě procenta k výhledu. Což v základu u našeho Hetzeru značí pouze trapných pět metrů navíc. Jenomže – opět jde o kumulativní bonus. Takže pokud máte všechna ostatní vylepšení, může to i u takovéhoto slepýše znamenat konečný rozdíl až deset metrů, což je více, než jedna délka tanku. A nezapomeňte – kdo dřív vidí, ten dřív střílí.

Situational_awSituational Awareness (Situační přehled) – zkušenost

Dělá vlastně to samé co Průzkum, akorát se schopnost detekovat nepřítele zvyšuje o další 3%. Co je ale důležité – opět jde o výhodu, která se přičítá ke všem ostatním. V případě Hetzeru se všemi dostupnými zvýhodněními může znamenat dalších patnáct metrů navíc.

BrotherhoodBrothers in Arms (Bratři ve zbrani) – schopnost

V podstatě opět něco jako Vylepšená ventilace – přináší zlepšení výkonu všech vlastností posádky (řízení, nabíjení, ale i dohled) o dalších 5%. Kouzlo je v tom, že tato schopnost se opět přičítá ke všem ostatním. A ano, společně s onou ventilací znamená celkové zlepšení o deset procent.

Pro úplnost je třeba dodat, že další zlepšení výhledu můžete dosáhnout tím, že si do vozidla přidáte spotřební vybavení (Consumables) s občerstvením pro posádku. To je u každé národnosti jiné: u Němců čokoláda, u Amíků Cola, u Britů čaj a u Rusů – prostě jenom více jídla. Tím posádce přidáte dalších 10% výkonu. Jenom je třeba připomenout, že na rozdíl například od lékárniček či střeliva, tyto balíčky se pokaždé spotřebují a nejsou zrovna levné.

Buď jak buď, když zůstaneme u našeho Hetzera se základním výhledem pouhých 260 metrů, což je pro bezvěžový a poměrně křehký stíhač tanků poměrně smrtící slepota, kombinací všech výše zmíněných věcí (Binokuláry, Ventilace, Průzkum, Situační přehled, Bratři ve zbrani a Čokoláda) můžete jeho schopnost detekovat nepřátele vyšroubovat až na 375,5 metru,. Tedy zlepšení o celých 115 metrů! A věřte, že to už dokáže dost zásadně zvýšit jeho šance na přežití na bojišti. Je to dokonce už o dva chlupy lepší, než má v základu jeho následník o dva tiery výš, JagdPanther…

Maskování

Jak už asi tušíte, maskování je přímým protipólem pozorování. Ve hře to funguje tak, že svou schopností zamaskovat se rušíte dosah kukátek nepřátelského vozidla. Takže jeho celkový výhled je pouze teoretický. Už v základu má vaše vozidlo nějaký stupeň „neviditelnosti“. Obecně platí, že čím je vozidlo celkově větší (a hlavně vyšší), tím je více vidět. A čím více svým tvarem připomíná tank.

Z toho se dá lehce odvodit, že nejméně viditelné jsou miniaturní lehké tanky. Ovšem často je předstihují bezvěžové stíhače (a to i ty velké). Mají méně výrazných bodů a často jsou to mimořádně nízké placky. Taková obludná T95 má lepší základní maskovací faktor, než třebas Chafee nebo T71…

Ale i zde platí, že to jde ovlivnit - a to dost zásadně. Tentokrát použijeme našeho Hetzera a postavíme jej proti onomu o dva tiery vyššímu JagdPantheru. V základu je to jasné: Hetzer je mrtvý a ani nebude vědět, odkud to bylo. Nepřítel ho vidí o 60 metrů dříve, než by on měl šanci zahlídnout jeho. Ale teď začneme vylepšovat:

Základní krok je Camouflage (Nátěr) vozidla, který v garáži najdete pod položkou Customize (Upravit). Už se tam i na konzoli oficiálně dočtete, že má vliv na maskování. Pokud platí čísla z herního modelu na PC (a není důvod, proč by neměla), už tento základní nátěr přidá maskování vašeho vozidla:

  • +4%, pokud je to stíhač tanků
  • +3% u lehkých a středních tanků
  • +2% těžkým tankům a dělostřelcům.

Jenom tímto jednoduchým a poměrně levným opatřením získá náš Hetzer prvních třináct metrů k dobru. Dobrá, není to nic moc, ale zase jde o bonus, který se přičítá k ostatním. A funguje i za pohybu.

CamouflageNetNejúčinnějším prostředkem maskování je Camouflage Net (Maskovací síť), kterou najdete pod položkou Equipment (Výbava). Ve hře se jako u jedné z mála položek konkrétně píše, že snižuje pravděpodobnost odhalení až o 25%, ale byl bych v tomto ohledu opatrný – je to trochu hypermarketová formulace typu „až“. Pokud zde platí mechanika hry z PC, nejspíše tohle procento dosáhnete pouze v případě, kdy máte to správné vozidlo, vycvičenou posádku a všechna další udělátka.

Jinak bude platit základní faktor, který se liší podle vozidel:

  • +15% u stíhačů tanků
  • +10% u lehkých a středních tanků
  • +5% u těžkých tanků a dělostřelců.

Náš pokusný Hetzer se už kombinací těchto prvních dvou opatření – nátěru a sítě srovnal ve viditelnosti s JagdPantherem. Vzájemně by se uviděli najednou na stejné vzdálenosti. Připomínám, že teď nezlepšujeme výhled – pouze maskování.

Musíme zde ale zmínit i dost zásadní nevýhodu, kterou Maskovací síť má: Podobně jako Binokuláry se aktivuje až tři sekundy po zastavení vozidla. U kukátek to není nijak kritické. Ale u maskování vás může stát život. Zvláště u bezvěžového stíhače s malým odměrem, který sebou stále musí vrtět kvůli zamíření. Tanky a stíhače s věží jsou zde v jasné výhodě: dokud nehýbou korbou, oba tyto druhy výbavy zůstávají stále aktivní. Navíc, občas si hra postaví hlavu a ani jedno z těchto vybavení se vám neaktivuje. Musíte popojet a počkat si další tři sekundy, zda to už klaplo. Nemluvě o tom, že když potkáte génia, který se na vás nalepí a každou chvíli do vás bouchne, pokaždé se vám tato výbava vypne… Takže ano, síť je vynikající vylepšení, ale má své limity.

Další maskovací bonus, který lze využívat i přes to, že v V. tieru asi ještě vaše posádka nebude nic moc, je tzv. skryt. Na rozdíl od krytu (například skála či svah), vás keře či zničitelné zídky nekryjí před palbou, pouze skrývají. A protože viditelnost tanků se ve hře počítá z viditelnosti několika bodů (ve zkratce – oba konce korby, strop věže a maska kanónu), pokud máte některé z nich skryté, je menší šance, že vás někdo odhalí.

Stromy a keře: Narazil jsem na spousty diskuzí o tom, zda stromy fungují jenom stojící, nebo ležící, proč některé keře „fungují“ a jiné ne... Zdá se, že zde platí zcela prosté pravidlo: pokud je ve vašem zaměřovači keř či strom průhledný, je i pro nepřítele. A je úplně jedno, zda stojí či leží. Takže pokud nestřílíte pouze na rudou siluetu přes zelenou/žlutou zeď, se žádným bonusem za krytí nepočítejte. Jinak řečeno – musíte být za keřem, ne v něm.

Podle všech dostupných informací existují tři kategorie vegetace, které se liší schopností vás maskovat - od pidikeřů až po stromy. Nejvyšší údaj mluví až o 50% bonusu. Se vzdáleností od vegetace se stále snižuje až do hranice 15 metrů, kde prý poskytuje ještě stále asi 20% krytí. Pokud v těch patnácti metrech mezi vámi a nepřítelem stojí různých rostlin více, jejich efekty se sčítají. Popravdě, tohle je taková alchymie (vzdálenost, druhy vegetace, linie k nepříteli…) že je zde prostě potřebné si akorát zapamatovat, že skrývat se za listím je fajn. A čím je ho více, tím lépe. ;-)

Všechna maskovací vylepšení a bonusy prostředí (nátěr, síť, vegetace) se prokazatelně sčítají.

A to jsme ještě stále nezačali počítat s posádkou, která má do toho hodně co říct:

CamouflageCamouflage (Kamufláž) – zkušenost

Účinek tohoto Skillu ve hře na Xboxu není tak docela jasný. Na PC může zvýšit celkové maskování docela zásadně, ale závisí to na počtu členů osádky. Jelikož ale konzolová verze trénuje „pouze velitele“, není úplně jisté, zda i zde platí ono zlepšení až o 80%. Co lze ovšem potvrdit z praxe je pouze to, že rozhodně je to na viditelnosti vozidla cítit…

Pokud tedy posádka Hetzeru použije všechny své zkušenosti, síť i nátěr, najednou to už s JagdPantherem nevypadá tak růžově. Už teď by měl Hetzer dobrých šedesát metrů k dobru. On by na JP viděl, ale sám by zůstával neviditelný.

Pokud bychom teď k tomu všemu připočetli ještě všechna dostupná obecná zlepšení vozidla a posádky (Vylepšená ventilace, Bratři ve zbrani a Čokoláda), JagdPanther v základu a s nezkušenou posádkou už má teoreticky problém: Hetzer už má k dobru přes sto metrů. Proč pouze teoreticky?

Demaskující příznaky

Uděláte tedy vše možné i nemožné, abyste nebyli vidět - a když jenom stojíte, jste opravdu těžko zjistitelní. Ale hněte se, vystřelte - a vše je okamžitě jinak. A to platí i pro našeho Hetzera.

Pokud se začnete pohybovat (a zde je bezvěžovým vozidlům třeba připomenout, že i když se pootočíte na místě kvůli zamíření), bude vaše maskování ve hře penalizováno. Ztratíte z něj přibližně:

  • 40% u stíhače tanků
  • 25% střední tank
  • 0% až 25% lehký tank
  • 50% těžký tank nebo dělostřelec

Jedinou útěchou vám může být, že pokud to bude krátký pohyb, možná vás nestihnou detekovat. Jestliže tedy sedíte v něčem bez věže (stíhač, dělostřelec, nebo třebas tank Lee) a čekáte na nepřítele, je dobré se naučit používat Hull Lock (Zamčení korby). Když se pak chcete rozhlédnout, neotáčí se za kamerou celé vozidlo. Zapíná a vypíná se to zmáčknutím levé strany šedého křížového ovladače. Podobnou službu vám udělá Right Button (RB) – dokud ho držíte, můžete se rozhlížet bez toho, aby se vozidlo otáčelo také.

Všechny pohyby korby je tedy třeba omezit na krátká, maximálně vteřinová pootočení (odblokovat korbu, přemířit do jiného sektoru, zablokovat). Neustálé vrtění se v blízkosti nepřítele je spolehlivá cesta do garáže. Navíc vám totiž pokaždé zruší efekt maskovací sítě i binokulárů. Je třeba připomenout, že otáčení věže se za pohyb nepovažuje. V tom je většina tanků a několik málo stíhačů na tom mnohem lépe.

Po výstřelu ztratíte na několik sekund téměř jakékoliv maskování. (No jo - co už můžete udělat nápadnějšího, že?) Něco málo z něj vám ale vždycky zůstává. Smekám před vývojáři v tom, že zde dokonce platí pravidlo, že čím menším plivátkem střílíte, tím méně vás prozrazuje. To ale znamená i opak: Je sice fajn, že dáváte ty 200 mm pecky, ale věřte, to už opravdu široko-daleko nikdo nepřehlédne. ;-) Kromě ráže zde sehrává svou roli i to, zda má vaše zbraň úsťovou brzdu (taková ta klec na konci hlavně). Pokud ano, jsou demaskující příznaky ještě horší.

Náš Hetzer je tedy možná kvůli svému maskování v klidu už slušně skrytý a má před JagdPantherem stometrový náskok. Jakmile ale hne, je ten tam – šance se opět srovnají. Pokud navíc vystřelí ze své 105 mm houfnice, díky lepšímu výhledu JP se Hetzer na pár vteřin rozsvítí do takové dálky, že mu opět bude chybět 50 metrů na to, aby vůbec uviděl, odkud přiletěla odpověď.

No a abychom to zkomplikovali ještě více, vegetace umí maskovat i výstřely – pokud je od vás dále než patnáct metrů a je mezi vámi a nepřítelem. Jenomže pak už omezuje i váš výhled. Pokud jste schovaní za keřem, který je blíž, sice vás kryje, ale po vašem výstřelu na pár vteřin „zprůhlední“. To proto, že výšleh je jakože delší, než oněch 15 metrů. Týká se to vždycky pouze střílejícího vozidla – takže pokud jste za keřem dva, ten kdo nestřílel je dále maskovaný… Tohle zkrátka nikdy nejde v bitvě vykalkulovat na metr přesně. Prostě si jenom pamatujte, že skrývat za listím je fajn. A tečka. ;-)

Teď už vám snad je jasné, při tolika vlivech na kvalitu pozorování a maskování – od vlastností vozidla po překážky mezi vámi a protivníkem – jde celkově téměř o loterii. Nemá proto valný význam rozčilovat se, „jak je možné, že mě trefil někdo neviditelný“. Správnými opatřeními ovšem můžete značně zvýšit své šance, že to budete vy, kdo bude na bojišti rozdávat ony „neviditelné“ rány.

Jak se tedy rozhodovat?

V první řadě je potřeba zvážit základní vlastnosti vašeho vozidla. Pokud má zrak jako orel, s maskováním si zpočátku nemusíte dělat moc starostí. Uvidíte všechny asi mnohem dříve, než oni vás. Ovšem jakmile je průměrný (tak kolem 350 m) a nedej bože je to nějaká z dálky viditelná obluda, bezpodmínečně první nákup by měl být nátěr, síť a binokuláry (nebo Potažená optika - pokud počítáte spíše s útočením). Ne, nepotřebujete nejdříve rychlejší nabíjení. Pokud budete na mapě svítit jako terč na 400 metrů a nebudete sami nic vidět, stejně si nejspíše nevystřelíte ani jednou. Natož dvakrát. ;-) )

Samozřejmě, čím vyšší tier, tím opatrnější musíte být. Je zde třeba počítat s tím, že spousta nepřátel už zde má namakanější posádky. Přinejmenším maskovací nátěr by měl být vaší automatickou volbou.

Už jsem zmiňoval, že maximální dohled je ve hře je omezený na 445 metrů. To vede mnohé hráče k závěru, že na vyšších tierech už maskování nemá význam, protože na tento výhled už dosáhne spousta vozidel jenom díky tomu, že má zkušenější posádku. To je pravda.

Ovšem jak jsme si ukázali, výhled je vždycky ve větší či menší míře rušený maskováním soupeře. Pokud máte teoretický dohled třebas i přes 600 metrů (ano, i to jde), opravdu neuvidíte dále, než na oněch 445. Ale na pak na tuto maximální vzdálenost dokážete odhalit už i velice slušně zamaskovaného nepřítele.

Jeden příklad za všechny: Představme si, že se k sobě blíží dva těžké desítkové tanky E-100. Už v základu mají výhled 400 metrů a jejich základní maskovací index je až srandovní – v podstatě nulový. Jsou zkrátka obrovští. Jenomže jeden má maskovací nátěr. Pokud jedou proti sobě, ten maskovaný při plné rychlosti uvidí toho druhého asi o tři vteřiny dříve. Dost na zastavení a první výstřel.

Teď jednomu přidejme všechny výhody, o kterých jsme mluvili výše – jak v pozorování, tak maskování. A to pouze ty, které jde uplatnit za jízdy. Najednou je všechno jinak. Ano, ten nevylepšený protivník už má smůlu: ať stojí či jede, je vidět na plných 445 metrů. Ale maskovaný tank může k němu jet ještě dalších 60 metrů bez toho, aby byl zpozorován!

Teď si představme, že onen šetřílek přeci jenom vylepšil svůj dohled přesně na 445 metrů („více se přece nevyplatí“). A teď někde stojí a číhá. I za jízdy by náš jedoucí vylepšenec měl k dobru dvacet metrů, což jsou dobré dvě délky tanku. V praxi to znamená, že by se mu soupeř opět rozsvítil, zastavil by a mohl do něj klidu střílet. Nemaskovaný tank by mohl střílet tak nanejvýš poslepu. A to se bavíme o dvou stejných vozidlech…

Při výběru toho správného vybavení, skillů a perků posádky či spotřebního materiálu vám velice může pomoct tento kalkulátor viditelnosti. V horní polovině si zvolíte své vozidlo, do dolní poloviny nějakého potenciálního soupeře, navolíte si skilly, perky atd. – a v střední části se vám spočítá, kdy uvidíte nepřítele vy a kdy uvidí on vás. Vždycky jsou tam tři hodnoty: pro stojící, jedoucí a střílející vozidla.

U Zkušeností (Skillů) tam dokonce můžete po jednom procentu zadat úroveň, na které je právě vaše posádka. Alespoň uvidíte, proč je při tréninku výhodné se jim věnovat jako prvním.

Buďte přitom trochu opatrní: Základní výhled vozidla si lehce můžete ověřit i v garáži přímo ve hře. Ovšem tzv. camo index, tedy viditelnost vozidla pro tuto kalkulačku zjišťovali hráči v PC verzi přímo ve hře. Ale jak autor píše, už WoT nehraje, takže s aktualizacemi to už nemusí být růžové. Nicméně jak se zdá, na dohled a viditelnost vozidel vývojáři moc nesahají. Alespoň já jsem žádné rozdíly mezi těmi výpočty a tím, co zažívám v bitvách zatím nezaznamenal.

Na těch samých stránkách dokonce najdete i zajímavé žebříčky, podle kterých si můžete zvolit samotná vozidla. Stačí si tam navolit druh, národnost a tier (nic z toho ale nemusíte) a setřídit si vozidla podle viditelnosti od těch nejvíce svítících anebo neviditelných barevnými šipkami nad seznamem. Zelené jsou pro stojící, žluté pro jedoucí a rudé pro střílející vozidla.

Příště vás seznámím s dalším omezením platícím ve hře: hranicí 700 metrů. To ale už budeme mluvit o detekci, vysílačkách a tom, jak vám jenom samotné pozorování může velice slušně vynášet a čím vším můžete navíc pomoct svému týmu k výhře. No a také si řekneme něco o tom, jaké mohou být různé důsledky toho, že někdo vidí nás.

Žádné komentáře:

Okomentovat